Feminismen i Sverige idag verkar inte ha nått svenska öron..

Om sanningen ska fram, väntas bli nästa sommarplåga. Jag kan hålla med redan nu. Den e skitbra och musiken berör mig. Men när jag börjar lyssna på texten så växer en helt annan bild fram, nämligen att den är sexistiskt nedvärderande av kvinnor. Den verkar handla om att man som kåt man försöker få en kvinnas hjärta att spricka och lura henne bara för att få ett ligg. Kan tänkas vara mansfientlig också då man kan tro att alla män gör så här som texten beskriver. Har svårt att föreställa mig flickor i 12årsåldern sjunga på denna hela sommaren (som boten anna) utan tanke på texten.

Feminismen i Sverige idag verkar inte ha nått svenska öron..

Kommentarer
Postat av: Mike

Jag blir SÅ ARG!!! Nu har nazisterna på Flashback skrivit om dig igen!!! https://www.flashback.org/t1649851p5

2012-07-20 @ 15:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0