Ur ställ dina egna frågor till Lars Ohly på DN.se =)

Joel Nahlin    

Hej, Kommer vänstern driva sina egna frågor även om de rödgröna inte är helt eniga om dem,
tex: att tandvården ska ingå under övriga vårdens högkostnadsskydd?
Regeringens tandvård är ju pinsam, 300kr i bidrag varje år räcker till att
öppna munnen och 50% rabatterat pris över

3000kr hjälper inte mig eller någon annan som inte har fast tjänst och därigenom inte kan ta ett
enkelt lån. Mina 3 hål bara växer och växer samtidigt som den stackars äldre
kvinna jag mötte härom dagen
inte har några tänder alls. Jag arbetar hårt för vänstern och dig men vad hjälper det om våra
valfrågor inte drivs efter valet?
Kram Joel Nahlin    

Lars Ohly    

Ja, vi tänker fortsätta driva på för att tandvård ska in under sjukvårdens högkostnadsskydd.
Till en början har vi fått med s och mp på avgiftsfri tandvård upp till 24 år och
’billigare tandvård för äldre.
Bra början, men inte tillräckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0