Jan bygger upp ett nytt parti: SverigeAliansen...

Nästa idiotiska förslag från Jan Björklund bara ett par dagar från senaste.
Jan vill införa förbud mot burka i skolan. (http://www.dn.se/nyheter/varlden/sd-kan-gynnas-av-det-har-utspelet-1.1148657) Jag kan anta att vill han förbjuda det där så vill han säkert förbjuda den på de flesta samhällstyrda platser så som Frankrika nyligen har gjort. De har även förbjudit andra muslimska klädesplagg. (http://www.dn.se/nyheter/varlden/franska-regeringen-ja-till-burkaforbud-1.1108074)

Nu till min fråga till Jan Björklund: Är det bara troende muslimer som förbjuds bära burka och andra typer av det klädesplagget eller får jag som svensk kristen lov att bära det utan att ingå under lagen? Är den nya lagen enbart en diskriminering emot enbart muslimska kvinnor eller också kvinnor i allmänhet? Ska svenska äldre kvinnor som gärna klär sig i gammal "svensk" vacker sjal tvingas ta av sig den när de vill läsa något nytt på ålderns höst?

Ska diskrimineringslagen helt göras om när det gäller sexuell läggning (den lär ju göras om för att undvika konfrontation i diskrimineringslagen ang diskriminering pga religiös trosuppfattning) ang transsexuella, intersexuella och andra som inte gärna klär sig enligt den grupp samhället vill att de ska vara i? Jag antar att en "kvinnligt utklädd man" retar Jan lika mycket som en muslimsk troende kvinna i burka.

Det är inte svårt att inse att om denna nya lag som folkpartiet och Jan Björklund vill inför kommer att urholka vår väldigt viktiga diskrimineringslag. Den lagen är inte komplett och bör utvecklas och inkudera fler samhällsskydd.

Jan, tänk till och börja visa lite fler anledningar och allvarliga skäl till dina idiotiska utspel eller byt parti. SD välkomnar dig gärna.

Kommentarer
Postat av: SyRrAn

Men det kan han ju inte göra! SKA han förstöra skolan helt? Med alla dessa regler?

2010-08-04 @ 18:54:43
Postat av: Susanne Wise

Jag tycker att Jan Björklund är en skam för hela den liberala idén när han hävdar att kvinnor inte får bära den klädsel de vill!

2010-08-05 @ 00:21:18
Postat av: Ellie belli bus

Du har helt rätt Joel! Burka e chic! jag tänker att det vore en femma om kvinnor själva förbjöd burka. Att svenska gubbs ska bestämma att arabiska kvinns ska ha mindre kläder på sig är fan helt rude! Det är ungefär lika gôtt som att arabiska snubbar ska be mig ta av mig kläder. Fett o-nice!

O förresten darling, allians stavas med två ll ;)

2010-09-07 @ 20:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0