jobbigt farligt läge

pappa kom hem o berätta att han aldrig har bett mig finnas till. kan jag tänka mig så mkt han berättat om min uppväxt och vad han gjort emot min mamma och vad han gjorde i norrland samtidigt som jag föddes.. dessutom bad han po att flytta hit och tog tacksamt emot min hjälp när han försökte ta livet av sig i våras. dessa problem vi har med han nu har alla som bott med han haft innan. det är inget nytt. ska jag berätta hur vi räddade han ifrån polisanmälan genom att rensa o måla om det rum jag bor i? så att folk får reda på vilken idiot han är? det finns mycket att berätta.. ska nog gå till soc imon o berätta så jag eller han får hjälp med nått. här kan jag inte bo kvar.
samtidigt är det svårt att vara arg o ledsen mot en man -som råkar vara min far- som är manodepresiv och råalkolist.
knarkat har han även gjort (och gör ibland) så det gör ju inte saken bättre. antar även att han lider av paranoia o säkert nått annat. vaknade imorse tidigt att han prata med sig själv och hade konspirationsideer om att po e min suggardady och jag hans hora o att po utnyttjar mig och betalar för det.
sanningen e att vi betalar varandra och hjälper varandra när det krisar för den ena som den andra. jag tänkte fråga pappa när han skicka sms om att jag skulle gå över på hans sida och förstå att po är den felande länken att kommer du betala mina räkningar och även det smslån du tvingade mig att ta för att betala en  skuld?

hade hoppats att han var tillräckligt packad för att han bara skulle hem o sova, men nej, han e fullt kapabel till att göra dåliga ting och han verkar helt väck.
jaja jag tror jag kommer börja jobba snart igen ordentligt och vi ska på lägenhetsvisning nästa vecka så det kanske löser sig.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hur kan du med att skriva sådant på en blogg? Jag känner inte morfar men vafan! Om det nu är så himla jobbigt att leva med honom varför bor du då kvar?!

2010-09-10 @ 16:12:33
URL: http://jmyhr.blogg.se/
Postat av: joel nahlin

hej jag skriver det hellre här än på facebook. Och en blog brukar handla om ens egna liv. det gör iaf min. Och varför jag inte flyttat innan? jo för att jag kom hit av den enda anledningen att han ville ta sitt liv. Jag är ganska så säker på att om jag inte bott här det senaste året så hade han inte levt idag och dessutom hade han varit vräkt. Jag skriver om mitt liv även om denna blogg det senaste handlat om politik så handlar den alltid om mina egna tankar alltid. ledsen att du blir upprörd men det här e verkligheten. och ingen annan än du och jag vet ju faktiskt vem han är så att andra förutom oss förstår ju bara att han e min pappa.

2010-10-20 @ 23:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0