Dumma mufare..

Har delat ut valmaterial för vänstern och stått i valstuga. Har varit riktigt roligt och givande. Jag kunde svara på de flesta frågor och prata riktigt bra inför grupp och okända människor. -Tills jag råka stanna en MUFledare.. han fick mig att känna mig så liten o så kass när jag fick tunghäfta.. Han mena på att det är helt okej att vi ger bort våra skattepengar till företag som driver skolor, att de ska tjäna stora belopp på att göra bra skolor. Skattepengar som i de komunala skolorna går till just skolan och eleverna ist ska gå till ägarna samtidigt som de sparar in på lärare  för att tjäna ännu mera pengar.. Det låter ju helt absurt för den normala mäniskan men för muf och moderaterna så är det en självklarhet..

Imorgon skall jag jobba och senare dela ut flygblad igen. På torsdag ska hjälpa vänstern och sverige när Kalle Larsson ska tala. Han ska vara en mkt vass talare och brukar få dum-mufarna och de andra dum-moderaterna på fall. Så jag tänkte att han kunde lära mig lite retorikträning=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0